-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:29331 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:14

چرا خدا بشر را صبور نيافريده است؟

انسان آفريده شده است كه كمالات را به دست آورد. صبر نيز يكي از برترين كمالات است.

انسان شاگرد مدرسه اي بزرگ به نام دنيا است كه براي تحصيل مدارج عالي از ابتداي تولد وارد آن مي شود تا با كارنامه اي درخشان و ديدن نتايج پربار، نزد پروردگارش حاضر شود.

قرآن مي فرمايد: آدمي حريص و ناشكيبا آفريده شد. چون بدي به وي رسد، بيقراري كند، و چون مالي به دست آورد، بخل كند، مگر نمازگزاران، آنان كه به نماز مداومت دارند، و آنان كه در اموالشان حقي است معيّن، براي گدا و محروم، و كساني كه روز قيامت را تصديق مي كنند و كساني كه از عذاب پروردگارشان واهمه و ترس دارند (كه از عذاب پروردگارشان در امان نتوانند بود) و كساني كه شرمگاه خويش را نگه مي دارند، مگر براي همسران و كنيزانشان كه در اين حال سرزنشي برايشان نيست، و آنان كه جز اين را بطلبند، متجاوزند، و كساني كه امانت ها و عهد هاي خود را رعايت مي كنند و كساني كه شهادت خويش را به حق ادا مي كنند و كساني كه بر نمازهايشان مواظبت مي كنند، اينان در بهشت گرامي هستند.(1) با توجه به اين آيه، صبور بودن يا ناشكيبايي هيچ كدام ذاتي انسان نيست، بلكه نسبت به انسان مؤمن و غير مؤمن مختلف است، يعني صفت صبر بايد به وسيلة خود انسان به دست مي آيد، همانند ديگر صفات خوب.

انسان بي صبر است، چون بُعد مادي و زندگي دنيايي دارد، امّا او صبر را با نماز و ديگر مراحلي كه در آيه بدان اشاره شد، به دست مي آورد تا در اين امتحان سخت مردود نشود.

او بايد با اختيار خود به اصلاح رفتار و گفتار خويش بپردازد، تا از اين راه هموار به كردار نيك برسد. صبر را بايد با صبر به دست آورد! اگر صبر به طور ذاتي ملكة انسان ها بود، بدون آن كه حاصل شود، امتحان معنا نداشت و از همان ابتدا همة انسان ها با هر نوع عملي وارد بهشت مي شدند. قرآن به گروه صابران مژده مي دهد: البته شما را مي آزماييم به اندكي ترس و گرسنگي و نقصان در اموال و جان ها (از دست دادن مال و جان) و شكيبايان را بشارت ده.(2)

پي نوشت ها:

1. سورة معارج، (70) آيات 19 تا 35.

2. بقره (2) آية 155.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.